Zdrowa skóra, a nie męskość decyduje o atrakcyjności twarzy
14 lutego 2012, 06:46Podczas oceny atrakcyjności potencjalnego partnera zdrowy koloryt skóry jest dla kobiet ważniejszy niż to, jak męsko wygląda jego twarz (Evolution and Human Behaviour).
Paracetamol zmniejsza empatię
11 maja 2016, 10:41Paracetamol zmniejsza empatię związaną z doświadczanym przez innych bólem fizycznym i społecznym.
Niższy głos = większe szanse w wyborach
14 marca 2012, 11:40Zarówno kobiety, jak i mężczyźni wolą polityków z niższymi głosami. Wyniki uzyskane przez amerykańskich naukowców sugerują, że na wybór konkretnego kandydata wpływa nie tylko sympatyzowanie z jakąś partią/ideologią, ale i czynniki natury biologicznej.
Odkryto zaskakującą przyczynę zaparć
10 czerwca 2016, 06:10Naukowcy natrafili na zaskakujący związek między zaparciami a zakażeniem wirusem opryszczki pospolitej. Odkrycia opublikowane na łamach pisma Cell Host & Microbe mogą pomóc pacjentom z dolegliwościami żołądkowo-jelitowymi bez wyraźnej przyczyny.
Tajemnicze zachowanie tybetańskich lodowców
16 kwietnia 2012, 12:47Na obrzeżach Tybetu, wbrew panującemu powszechnie trendowi, lodowce zyskują masę. Badania wskazujące na istnienie takiego zjawiska pochodzą z próbki 25 tybetańskich lodowców
Cynamon poprawia zdolność uczenia się
13 lipca 2016, 09:05Naukowcy z Centrum Medycznego Rush University zauważyli, że podawanie cynamonu myszom, które słabo się uczą, sprawia, że stają się pojętniejszymi uczniami.
Depresj@ w Sieci
18 maja 2012, 15:27Na podstawie wzorców korzystania z Internetu można zidentyfikować depresję.
Alergie wpływają na powstawanie nowych neuronów
9 sierpnia 2016, 10:19Sezonowe alergie mogą zmieniać mózg.
Ogniwo na cukier dla sparaliżowanych
14 czerwca 2012, 10:02Zespół z MIT-u stworzył ogniwo paliwowe na glukozę. Współdzielące źródło zasilania z neuronami urządzenie może zostać wykorzystane w mózgowych implantach, które pozwoliłyby sparaliżowanym pacjentom na nowo poruszać kończynami.
Uczciwość obserwowana
29 czerwca 2006, 13:48Wrażenie bycia obserwowanym powoduje, że ludzie zachowują się uczciwiej, nawet jeżeli oczy nie są prawdziwe. Zespół z Newcastle University przez kilka tygodni monitorował, ile pieniędzy ludzie wrzucają do "skrzynki uczciwości", kupując napój (mleko, kawę lub herbatę) na uczelnianej stołówce. Naukowcy zauważyli, że płacili oni niemal trzy razy więcej, gdy zawieszony nad skarbonką plakat przedstawiał parę oczu niż wtedy, gdy widniały na nim kwiaty.